Saturday, April 16, 2011

obsessed !

LE .GARDENIE
satu2 nya buku yang boleh buat aku gila komik love versi cartoon ,jalan cerita yang sgt sedih penuh dengan persahabatan dan percintaan ,bingung akan percintaan or persahabatan .ayat aku mcm nak buat karangan haha memang superb lah !jujur ,aku bace memang menangis .haha
oke short story untuk yang tak pernah bace cerita ni .watak utama:KIWI ,ORANGE ,APPLE ,LEMON .act ,kiwi ni tomboy(penkid) ,orange seorang lelaki yang lemah .apple perempuan yang sgt lebut and pendiam n lastly lemon ,huh aku bace watak dia aku nak hempuk2 dia gune buku tu haha kejam gila haha .oke start ,kiwi dari kecik memang mcm lalaki sikit ,1day orange pinda rumah yang berdekatan dgn rumah kiwi mase tu mereka masih kecil .orange budak laki yg pemalu ,orange telah mengenali kiwi di mana dia baru sahaja berpinda ,dan mereka rapat sehingga sekolah menengah .orange lelaki yg handsome dia mata para wanita ,mereka seperti adik beradik ,tapi dalam masa yg sama kiwi ni suka dkt orange tapi dia xpernah nak bgtau .1day kiwi n orange pergi sekolah same2 jln same2 n time tu orange ternampak apple seorang prempuan yg lemah lembut tambah cantik mcm aku hahaha .dia mula jatuh hati and dia cube nk mendekati apple tapi apple xpernah lyn sbb apple seorang pendiam orange xpernah give up ,bila dia cerita dkt kiwi ,kiwi berasa cemburu .and at the same time lemon ,lemon adalah cucu kepada pengetua sekolah mereka ,dia seorang yg cntik tapi kejam nak mampus .lemon juge telah meminati orange .tapi lemon tak suka kwn baik orange iaitu kiwi ,dia sering melaga kan kiwi dan orange dgn bermcm2 cara .smpai dia dgn orange putus kwn .orange keliru untuk memilih cinta or sahabat ,1 hari juge lemon telah membuat rancangan untuk buang kiwi dri sekolah dgn cara menuduh kiwi curi duit tabung PIBG ,and last kiwi kne buang sekolah dan turut berpindah dgn secara senyap tanpa pgetahuan si orange .sbelum kiwi berpindah kiwi dgn orange xpernah bertegur kerana lemon .kiwi hilang tanpa berita .orange khilangan shabat baiknya drpd kecil .smpai bertahun2 kiwi senyap kan diri dgn tanapa berita ,kiwi balik terus jdi feminin ,orange mcm xkenal dia tp hati kuat mgata kan tu kiwi .so ,aku nak jadi KIWI dalam story ni hahah .dala nak tau cerita p lah beli sndri 1 buku bru rm7 lebih kut haha .aku penat nak type panjang2 haha
KIWI
ORANGE
APPLE
LEMON

5 comments:

  1. HARHARHAR memang gila obses kau aila

    ReplyDelete
  2. tahu pon ,mak aku bsing asik beli buku ni jee haha

    ReplyDelete
  3. hahahaa . . siyez komik ny best nk maty . . dr drjah6 mmg aku da obses kt cter ni . .if ko nk bce komik laen , kt ruma aku byk stok komik :)

    ReplyDelete
  4. kan wani haha aku byk gak tp byk hilang bdk2 class aku taon lps pinjam xpulang haha .xde komik yg best2 drpd ni ?ada bg lah pinjam haha ,(bace buku xnak)

    ReplyDelete
  5. salam cik suhaila. saya suka buku le. gardenie tuh...boleh tak kalau saudari jualkan buku tu pada saya.. kalau saudari sudi nak jual buku tu, add saya dalam wechat first..senang untuk saya contact saudari.. id wechat saya aidi_mazrol.
    terima kasih saudari.

    ReplyDelete